Vídeo noticias de Asturias Verde 

Visitantes desde 11 Oct 2017
Free counters!

 

Xornaes sobre la querella Arxentina contra los crímenes del franquismu
5-Febrero-2015 Nota de prensa de CeAQUA sobre el recurso a la decisión del Juez Eloy Velasco.

El vienres 6 de febreru, a les 18 hores, inaugúrense les xornaes y depués estrénase’l documental Paisaxe, del cineasta asturianu Ramón Lluis Bande. Trátase d’un proyectu cinematográficu sobre dalgunos de los sitios onde mataron a guerrilleros asturianos: los fugaos, xente que s’echó al monte namás cayer el frente d’Asturies y que siguió lluchando contra la dictadura de Franco hasta 1952. Un primer resultáu del proyectu de Bande foi la obra Equí y n’otru tiempu, documental que ganó’l premiu a la Meyor Película de la sección Resistencias del Festival de Cine Européu de Cádiz y que s’estrenó n’Asturies va poco. Paisaxe vien a zarrar’l proyectu recoyendo los testimonios de les persones que guiaron al director hasta los sitios onde mataron a esos últimos combatientes pola República (familiares de dalgunos d’ellos son querellantes na causa arxentina). El debate posterior a la estrena d’esti documental va ser una bona oportunidá pa falar de desmemoria y de memoria democrática.

El sábadu, 7 de febreru, a les 10.30 hores, vuelven les xornaes, esta vez pa falar d’otru tema central de la Querella: el trabayu esclavu al que se sometieron miles y miles de presos republicanos y qu’engordó les cuentes de munches empreses qu’agora coticen nel IBEX 35. Col títulu Esclavos del franquismu: un negociu mui rentable, Cecilio Gordillo, del grupu de trabayu “Recuperando la Memoria de la Historia Social de Andalucía”, de CGT Andalucía, va tratar d’una cuestión que n’otros países resolvióse con disculpes públiques y indemnizaciones a les víctimes por parte de les empreses, pero que l’Estáu español nunca encaró. Dalgunos de los frutos del llabor investigador del grupu andaluz, que se centró sobre manera na construcción d’una canal nel Guadalquivir con presos recluyíos en campos de concentración, son el llibru El canal de los presos (1940-1962) y el documental Presos del silencio.

A les 12.30 hores va falase d’otra exa fundamental na Querella Arxentina: la denuncia del robu sistemáticu de neños a lo llargo de la dictadura. Col títulu El robu de neños nel Estáu español: movilización social de les víctimes en busca de Xusticia, Sole Luque Delgado, presidenta de l'asociación “Todos los niños robados son también mis niños” y representante de CeAQUA, va falar d’esti fenómenu qu’empezó nes cárceles de Franco nos años 40 arrampuñándo-yos los fíos a les preses republicanes, que siguió hasta últimos de los 70 col robu n’hospitales a muyeres humildes pa dar los neños a families adeptes al réxime y que, yá como negociu a seques, diose hasta los años 90.

A les 17 hores, Jacinto Lara Bonilla, abogáu de la querella arxentina y presidente de l'Asociación Pro derechos Humanos en España, va falar de la Situación actual de la Querella Arxentina. Informes de Naciones Uníes. Nestos momentos hai alredor de 300 querelles abiertes, más de 100 denuncies presentaes al traviés de los consulaos arxentinos de tol mundu y 19 imputaciones (ente ellos a dalgunos ex-altos cargos del franquismu), coles correspondientes órdenes de detención internacional col fin d’estraditalos. Pela so parte, el Grupu de Trabayu de Naciones Uníes sobre desapariciones forzaes denunció la pasividá del Estáu español na busca de los miles de desapaecíos y que la Llei d’Amnistía siga vixente.

Como remate a les Xornaes, a les 19 hores va facese un actu de reconocimientu a les persones querellantes, que van tar presentes pa recordar los casos de represión y muertes que se llevaron a la xusticia arxentina al nega-yos esa posibilidá l’Estáu español.

Pa más información, puen ponese en contactu con Javier Rodríguez Amorín (696768351) o con Carme Prado (660321410).

Español

El viernes 6 de febrero, a las 18 horas, se inauguran las jornadas y con el estreno del documental Paisaxe, del cineasta asturiano Ramón Lluis Bande. Se trata de un proyecto cinematográfico sobre algunos de los sitios donde mataron a guerrilleros asturianos: los fugados, gente que se echo a la montaña nada más caer el frente de Asturias y que ha seguido luchando contra la dictadura de Franco hasta 1952. Un primer resultado del proyecto de Bande ha sido la obra Equí y n’otru tiempu, documental que gano el premio a la Mejor Película de la sección Resistencias del Festival de Cine Europeo de Cádiz y que se estreno en Asturias hace poco. Paisaje viene a cerrar el proyecto recogiendo los testimonios de las personas que han guiado al director hasta los sitios donde mataron a esos últimos combatientes por la República (familiares de algunos de ellos son querellantes en la causa argentina). El debate posterior a la estreno de este documental será una buena oportunidad para hablar de desmemoria y de memoria democrática.

El sábado, 7 de febrero, a las 10.30 horas, vuelven las jornadas, esta vez para hablar de otra pieza central de la Querella: el trabajo esclavo al que se han sometido miles y miles de presos republicanos y que ha engordado las cuentas de muchas empresas que ahora cotizan en el Ibex 35. Con el título Esclavos del franquismo: un negocio muy rentable, Cecilio Gordillo, del grupo de trabajo “Recuperar Memoria de la Historia Social de Andalucía”, de CGT Andalucía, tratará de una cuestión que en otros países se ha resuelto con disculpas públicas e indemnizaciones a las víctimas por parte de las empresas, pero que el Estado español nunca ha encarado. Algunos de los frutos de la labor investigadora del grupo andaluz, que se ha centrado sobre la construcción de un canal en el Guadalquivir con presos recluidos en campos de concentración, son el libro El canal de los presos (1940-1962) y el documental Presos del silencio.

A las 12.30 horas se hablará de otro eje fundamental en la Querella Argentina: la denuncia del robo sistemático de niños a lo largo de la dictadura. Con el título El robo de niños en el Estado español: movilización social de las víctimas en busca de Justicia, Sole Luque Delgado, presidenta de la asociación “Todos los niños robados son también mis niños” y representante de CeAQUA, hablará de este fenómeno que empezó en las cárceles de Franco en los años 40 arrebatando hijos a las presas republicanas, que ha seguido hasta últimos de los 70 con el robo en hospitales a mujeres humildes para dar niños a familias adeptas al régimen y que, ya como negocio a secas, se ha dado hasta los años 90.

A las 17 horas, Jacinto Lara Bonilla, abogado de la querella argentina y presidente de la Asociación Pro derechos Humanos en España, hablará de la Situación actual de la Querella Argentina. Informes de Naciones Unidas. En estos momentos hay alrededor de 300 querellas abiertas, más de 100 denuncias presentadas a través de los consulados argentinos de todo el mundo y 19 imputaciones (entre ellos a algunos ex altos cargos del franquismo), con la correspondientes órdenes de detención internacional y petición de extradición. Por su parte, el Grupo de Trabajo de Naciones Unidas sobre desapariciones forzosas ha denunciado la pasividad del Estado español en la busca de los miles de desaparecidos y que la Ley de Amnistía siga vigente.

Como remate a las Jornadas, a las 19 horas se hará un acto de reconocimiento a las personas querellantes, que estarán presentes para recordar casos de represión y muertas que se han llevado a la justicia argentina al negarles esa posibilidad el Estado español.


Artículos y temas relacionados

Sección noticias de Asturies

AsturiasVerde.com
Obra bajo una licencia de Creative Commons. Más datos en el vínculo de la licencia. Política de Cookies
Editor:
Antonio R. Dosantos. Contacto: C/ Carlos Albo 24 - 4ºB. 33430/Candás, Asturias. Tlf. 619538534.
redaccion@asturiasverde.com