Vídeo noticias de Asturias Verde 

Visitantes desde 11 Oct 2017
Free counters!

 

Fallece a los 48 años el escritor Xaviel Vilareyo
Iniciativa pol Asturianu lamenta la muerte del escritor Xaviel Vilareyo a los 48 años
20-Mayo-2015 Fuente: Nota de prensa de Iniciativa pol Asturianu.

Iniciativa pol Asturianu llamenta la muerte del escritor Xaviel Vilareyo. Esti martes 19 a los 48 años morría de forma prematura Xaviel Vilareyo y Villamil, profesor y escritor n'asturianu y gallego-asturianu. Ñacíu en Mieres del Camín en 1967 foi un activu escritor y activista cultural, poniendo en marcha numberoses iniciatives alredor de la lliteratura, la música y el cine, siempres comprometíes col usu del asturianu.

Destaca ente'l so llabor más d'una docena de llibros y una bayurosa producción d'artículos, tocando cásique tolos xéneros: poesía, narrativa, ensayu, teatru... Collaborador en numberoses revistes, participó dende los años noventa del grupu d'escritores que definió como "Xeneración del compromisu", y ente 2005 y 2012 organizó cuatro ediciones de la Xunta d'Escritores Asturianos n'Uviéu.

Nel ámbitu audiovisual grabó dellos curtiometraxes y entamó dos festivales, el de Cine Asturianu y el de Cine LGBT d'Asturies, que con delles ediciones al llombu taben yá afitaos ente les feches culturales habituales nel país. En 2009 asoleyó la 'Historia del cine asturianu', una de les obres más completes sobre'l cine fechu n'Asturies o nel esterior por asturianos, que se sumó a otros ensayos nos que reivindicó, non ensin polémica, dellos territorios del vieyu Reinu d'Asturies.

Dende Iniciativa pol Asturianu llamentamos esta perda, la d'una persona comprometida cola so llingua, y acompañamos a la familia y collacios de Vilareyo nel dolor. La so despidida va ser güei, 20 de mayu, a les 16:30 hores na Ilesia de los Cuatro Apóstoles d'Uviéu.

Castellano

Iniciativa pol Asturianu lamenta la muerte del escritor Xaviel Vilareyo. Este martes 19 a los 48 años ha muerto de forma prematura Xaviel Vilareyo y Villamil, profesor y escritor en asturiano y gallego-asturiano. Nacido en Mieres del Camín en 1967 fue un activo escritor y activista cultural, poniendo en marcha numerosas iniciativas alrededor de la literatura, la música y el cine, siempre comprometidas con el uso del asturiano.

Destaca entre su trabajo más de una docena de libros y una fructuosa producción de artículos, tocando prácticamente todos los géneros: poesía, narrativa, ensayo, teatro... Colaborador en numerosas revistas, participó desde los años noventa del grupo de escritores que definió como "Xeneración del compromisu", y entre 2005 y 2012 organizó cuatro ediciones de la Xunta d'Escritores Asturianos n'Uviéu.

En el ámbito audiovisual grabó varios cortometrajes y puso en marcha dos festivales, el de Cine Asturianu y el de Cine LGBT d'Asturies, que con varias diciones a sus espaldas estaban ya asentados entre las fechas culturales habituales en el país. En 2009 publicó la 'Historia del cine asturianu', una de las obras más completas sobre el cine hecho en Asturies o en el exterior por asturianos, que se sumó a otros ensayos en los que reivindicó, no sin polémica, varios territorios del antiguo Reinu d'Asturies.

Desde Iniciativa pol Asturianu lamentamos esta pérdida, la de una persona comprometida con su lengua, y acompañamos a la familia y amigos de Vilareyo en el dolor. Su despedida va a ser hoy, 20 de mayo, a las 16:30 horas en la Iglesia de los Cuatro Apóstoles de Uviéu.

Biografía completa de Xaviel Vilareyo


Artículos y temas relacionados

Sección noticias de Asturias

AsturiasVerde.com
Obra bajo una licencia de Creative Commons. Más datos en el vínculo de la licencia. Política de Cookies
Editor:
Antonio R. Dosantos. Contacto: C/ Carlos Albo 24 - 4ºB. 33430/Candás, Asturias. Tlf. 619538534.
redaccion@asturiasverde.com