Vídeo noticias de Asturias Verde 

Xixón sí Puede entruga pol Plan de Normalización del Asturianu, que tien d'entrar en vigor en xineru
Esta midida foi aprobada pol equipu de Gobiernu'l mes de setiembre pasáu, col compromisu de sacar alantre la iniciativa al entamu de 2016
25-Xineru-2016 Fuente: Nota de prensa de Xixón Sí Puede.

El mes de xineru ye'l momentu nel que tien d'echar a andar el Plan de Normalización del Asturianu. A eso se comprometió l'equipu de Gobiernu esti branu, tres aceptar el ruegu de Xixón Sí Puede (XsP) nel que se propunxo esta midida p'atayar el retrocesu na normalización del asturianu nel conceyu. Una y bones el mes de xineru ta nos sos últimos díes, Mario Suárez del Fueyo, portavoz de XsP, va entrugar na Comisión de Cultura del llunes si yá existe'l mentáu Plan de Normalización. XsP tien constancia de que'l Conseyu Asesor de la Llingua aconceyó'l mes de payares pasáu - lo que yera un pasu previu pa la puesta en marcha del Plan-, polo qu'agora tocaría principiar a aplicar esti documentu.
En casu de que'l Plan tea efectivamente ellaboráu, Del Fueyo va pidir al Gobiernu qu'informe sobre cuándo se va a presentar. De nun tar fechu entá, XsP quier saber los plazos nos que se cuenta aprobar, presentar y executar. Al empar, el grupu municipal mantién qu'han facese públiques les midíes concretes que se van tomar pa facer el siguimientu de temporalización y execución del Plan.
La iniciativa de XsP tien por oxetivu “agotar toles posibilidaes” de la Llei d'Usu y Promoción del Asturianu, “da-y vida a la llingua” y que l'Alministración apurra los medios pa que la ciudadanía pueda facer usu del asturianu. Asina lo expunso Mario Suárez del Fueyo nel momentu de presentación del Plan, cuando esplicó qu'una de les primeres acciones había ser la “visibilización” del asturianu p'asina afalar a la ciudadanía al so usu. Esta visibilización tien de facese dende l'Alministración pente la publicidá institucional, asina como nos medios de comunicación y en xeneral en tolos ámbitos nos que l'Ayuntamientu tenga presencia, tanto como organizador d'eventos como cuando dea subvenciones y apoyos a tou tipu d'iniciatives.
Esti Plan, amás, ha de contemplar midíes p'afalar al usu de la toponimia oficial, l'estímulu d'actitúes positives pa col usu del asturianu n'ámbitos empresariales, deportivos, sindicales, culturales y artísticos. Esto ha dir de la mano de la promoción de productos culturales n'asturianu, la so promoción nes escueles d'Educación Infantil y la dotación de personal y recursos pa la Oficina de Normalización Llingüística. No que cinca al siguimientu, XsP propunxo que se fixera una evaluación semestral de cumplimientu del Plan.

Castellano

XsP pregunta por el Plan de Normalización del Asturiano, que ha de entrar en vigor en enero

Esta medida fue aprobada por el equipo de Gobierno el mes de septiembre pasado, con el compromiso de sacar adelante la iniciativa a principios de 2016

El mes de enero es el momento en el que ha de ponerse en marcha el Plan de Normalización del Asturiano. A esto se comprometió el equipo de Gobierno este verano, tras aceptar el ruego de Xixón Sí Puede (XsP) en el que se propuso esta medida para atajar el retroceso en la normalización del asturiano en el concejo. Una vez que el mes de enero llega a sus últimos días, Mario Suárez del Fueyo, portavoz de XsP, preguntará en la Comisión de Cultura del lunes si ya existe el citado Plan de Normalización. XsP tiene además constancia de que el Conseyu Asesor de la Llingua se reunión el mes de noviembre pasado -lo que era un paso previo para la puesta en marcha del Plan- por lo que ahora tocaría empezar a aplicar este documento.
En caso de que este documento esté efectivamente elaborado, Del Fueyo va a pedir al Gobierno que informe sobre cuándo se va a presentar. De no estar realizado todavía, XsP quiere saber los plazos en los que se prevé aprobar, presentar y ejecutar. A la vez, el grupo municipal mantiene que han de hacerse públicas las medidas concretas que se van a tomar para hacer el seguimiento de temporalización y ejecución del Plan.
La iniciativa de XsP tiene por objetivo “agotar todas las posibilidades” de la Ley de Uso y Promoción del Asturiano, “darle vida a la llingua” y que la Administración ponga todos los medios para que la ciudadanía pueda usar el asturiano. Así lo expuso Mario Suárez del Fueyo en el momento de presentación del Plan, cuando explicó que una de las primeras acciones tenía que ser la “visibilización” del asturiano para animar a su uso entre la ciudadanía. Esta visibilización ha de hacerse desde la Administración a través de la publicidad institucional, en los medios de comunicación y en general en todos los ámbitos en los que el Ayuntamiento tenga presencia, tanto como organizador de eventos, como cuando dé subvenciones y apoyos a todo tipo de iniciativas.
Este Plan, además, tiene que contemplar medidas para promover el uso de la toponimia oficial y el estímulo de actitudes positivas hacia el uso del asturiano en ámbitos empresariales, deportivos, sindicales, culturales y artísticos. Esto ha de ir acompañado de la promoción de productos culturales en asturiano, su promoción en las escuelas de Educación Infantil y la dotación de recursos para la Oficina de Normalización Llingüística. Respecto al seguimiento, XsP propuso que se hiciera una evaluación semestral de cumplimiento del Plan.


Artículos y temas relacionados

Sección noticias de Gijón

AsturiasVerde.com
Obra bajo una licencia de Creative Commons. Más datos en el vínculo de la licencia. Política de Cookies
Editor:
Antonio R. Dosantos. Contacto: C/ Carlos Albo 24 - 4ºB. 33430/Candás, Asturias. Tlf. 619538534.
redaccion@asturiasverde.com