Vídeo noticias de Asturias Verde 

Colabora con AsturiasVerde.com apóyanos en Patreon

 

XsP aplaude l'aprobación por unanimidá del Plan de Normalización Llingüística pol Conseyu Asesor
Les 68 midíes incluyíes nel documentu – que fae efectivu'l ruegu que XsP presentó nel Plenu- busquen normalizar l'usu social, alministrativu y educativu del asturianu
24-febrero-2016 Fuente: Nota de prensa de XsP

El portavoz de Xixón Sí Puede (XsP) Mario Suárez del Fueyo, amuesa la satisfacción del grupu muncipal énte l'aprobación por unanimidá del Plan de Normalización Llingüística nel Conseyu Asesor de la Llingua Asturiana nel conceyu cellebráu ayer. El documentu al que se dio'l preste inclúi 68 midíes p'algamar la necesaria normalización del usu del asturianu nel ámbitu socioeconómicu, sociocultural y deportivu, na Alministración pública, na enseñanza, na tresmisión xeneracional, y nos medios de comunicación. Con esti Plan, qu'abarca midíes a desarrollar hasta'l 2019, faese efectivu'l ruegu que XsP presentó nel Plenu de setiembre, nel qu'afaló a dar puxu a la normalización del asturianu nel conceyu.
Del Fueyo recuerda que “la mayoría de les midíes que se recueyen nesti Plan yá taben n'anteriores planes de normalización aprobaos en Xixón”, polo qu'aplaudió que “nesta ocasión s'incluyera tanto una temporalización pal cumplimientu de les midíes, como una serie d'indicadores pa valorar el grau de cumplimientu de les mesmes”. A partir d'agora y col plan llistu p'aplicase tres pasar pela Comisión d'Educación y el Plenu de marzu, XsP “adelanta que “va tar vixilante pa que dende la Conceyalía se monitorice'l cumplimientu del Plan, tal como se comprometió a facer”.
Xixón Sí Puede recalca amás que “l'usu del asturianu ta cada día más aceptáu por tolos axentes políticos y sociales, lo que ye una gran noticia, porque la defensa de la nuesa tradición llingüística y cultural tien que ser una seña que xunte a toles xixoneses y xixoneses, faciendo normal nel ámbitu institucional lo que ye normal na cai: la convivencia del asturianu col castellán”.
El portavoz de Xixón Sí Puede tamién apunta una de les principales novedaes del Plan: la midida que recueye “estudiar la creación d'un programa pilotu del asturianu como llingua vehicular nel ciclu de 0-3”. Esta midida, como yá se indicó dende la comunicdá educativa, “abre la posibilidá d'atender una reclamación de munches families de que les neñes y los neños s'afaigan al asturianu dende los primeros años, polo que tenemos el convencimientu de que va tener el sofitu de too los sectores implicaos por que se lleve a cabu” conclúi Del Fueyo.

XsP aplaude la aprobación por unanimidá del Plan de Normalización Llingüística por el Conseyu Asesor

Las 68 medidas incluídas en el documento -que hace efectivo el ruego que XsP presentó en el Pleno- buscan normalizar el uso social, administrativo y educativo del asturiano

El portavoz de Xixón Sí Puede Mario Suárez, muestra la satisfacción de su grupo ante la aprobación por unanimidad del Plan de Normalización Llingüística por parte del Conseyu Asesor de la Llingua Asturiana en la reunión celebrada ayer. El documento aprobado incluye 68 medidas para lograr la necesaria normalización del uso del asturiano en los ámbitos socioeconómico, sociocultural y deportivo, en la Administración pública, la enseñanza y la transmisión generacional, y en los medios de comunicación. Con este plan, con medidas a desarrollar hasta 2019, se hace efectivo el ruego que XsP presentó en el Pleno de septiembre, en el que se conminó a impulsar la normalización del asturiano en el municipio.
Del Fueyo recuerda que “la mayoría de las medidas ya venían recogidas en anteriores planes de normalización aprobados en Xixón”, por lo que aplaudió que “en esta ocasión se incluyera tanto una temporalización para el cumplimiento de las medidas, como una serie de indicadores para valorar el grado de cumplimiento de las mismas”. A partir de ahora y con el plan listo para su aplicación una vez que pase por la Comisión de Educación y el Pleno de marzo, XsP adelanta que “estará vigilante para que desde la Concejalía se monitorice el cumplimiento del Plan, tal como se comprometió a hacer”.
XsP destaca además que “el uso del asturiano está cada día más aceptado por todos los agentes políticos y sociales, lo que es una gran noticia, ya que la defensa de nuestra tradición lingüística y cultural tiene que ser una seña que una a todas las gijonesas y gijoneses, haciendo normal en el ámbito institucional lo que ya es normal en la calle: la convivencia del asturiano y el castellano”.
El portavoz de Xixón Sí Puede también apunta a una de las principales novedades del Plan: la medida que recoge “estudiar la creación de un programa piloto del asturiano como lengua vehicular en el ciclo 0-3”. Esta medida, como ya se indicó desde la comunidad educativa, “abre la posibilidad de atender una reclamación de muchas familias de que las niñas y los niños entren en contacto con el asturiano desde los primeros años, por lo que desde el grupo municipal tenemos la seguridad de que va a contar con el apoyo de todos los sectores implicados para que se lleve a cabo”, concluye Del Fueyo.


Artículos y temas relacionados

Sección noticias de Gijón

AsturiasVerde.com
Obra bajo una licencia de Creative Commons. Más datos en el vínculo de la licencia. Política de Cookies
Editor:
Antonio R. Dosantos. Contacto: C/ Carlos Albo 24 - 4ºB. 33430/Candás, Asturias. Tlf. 619538534.
redaccion@asturiasverde.com