Asturias Verde
Búsqueda personalizada
NOTICIAS - PLANETA - ASTURIAS - OVIEDO - GIJÓN - AVILÉS - CARREÑO - GOZÓN - VILLAVICIOSA
SECCIONES - ANIMALES - OCÉANOS - MONTAÑAS - HISTORIA - TEMAS - RADIO - AGENDA
BLOGs - EnVerde.Net - AsturiasVerde - GijonDenuncia - OviedoDenuncia - AvilesTv - CandasTv - LuancoTv
Sección noticias de Asturias Urbanismo
Andecha Astur denuncia la falta d’información que sofrió’l pueblu asturianu ante les aguades y les infracadarmes mal planificaes
24-Junio-2010 Nota de prensa de Andecha Astur Opine en el Blog
Marcadores sociales

Riada en Candás -Foto Asturias Verde-
Fai unos díes pudimos ver como munches fasteres asturianes inundábense por mor de l’aguada, anque dende Andecha Astur atalantamos que la mala xestión del gobiernu asturianu tuvo gran importancia no qu’asocedió. Nun primer momentu’l Gobiernu activa un Plan d'Inundaciones a la vista del estáu de les cuenques y ante les predicciones, nun nivel que supón que les incidencies contrólense colos medios y recursos de les árees afeutaes


Crónicas diarias, reportajes, campañas y activismo

BLOGS, opine, debata, actúe
  

 

Asturiano

Fai unos díes pudimos ver como munches fasteres asturianes inundábense por mor de l’aguada, la más grande en munchu tiempu, anque dende Andecha Astur atalantamos que la mala xestión del gobiernu asturianu tuvo gran importancia no qu’asocedió. Nun primer momentu’l Gobiernu del Principáu decide activar un Plan d'Inundaciones a la vista del estáu de les cuenques hidrográfiques y ante les predicciones meteorolóxiques, nun nivel que supón que les incidencies contrólense colos medios y recursos de les árees afeutaes. Tan sólo un día depués viendo la so incapacidá pa xestionar tolos efeutivos necesarios, decide activar un nivel nel que p'atender les incidencies rexistraes ye necesariu solicitar la collaboración de medios esternos a Asturies.

Dende la organización política Andecha Astur queremos destacar la falta d’información qu’en tou momentu sofrió’l pueblu asturianu. Los desembalses que diben rializase baxo la xestión de la Confederación Hidrográfica del Cantábricu yeren desconocíos pola población y na mayoría de los casos agravaron la situación y los daños ocasionaos. Entá dende CHC nun asoleyaron dengún informe del estudio fechu pa rializar los desembalses, tan sólo mostraron los niveles qu’algamaben los diferentes ríos asturianos. Tampocu Andecha Astur ye a entender comu’l gobiernu asturianu encamentaba a los/es asturianos/es, al traviés d’emerxencies d'Asturies, a tomar midíes d’autoprotección que nun yeren más que la consecuencia de los sos deberes ensin facer, de la toma de males decisiones, otru fracasu nes sos responsabilidaes, una amuesa más de la so ineficacia y de la so falta de previsión.

Tamién aprovechamos pa denunciar comu les infracadarmes asturianes na mayoría de los casos tán o bien mal planificaes o bien mal diseñaes a consecuencia de la dependencia que sufrimos pol Estáu Español. Un exemplu nidio d’esto sedría l’hospital de Les Arriondes asitiáu nuna zona con un altu riesgu d’aguada dalgo que nun evitó la so costrucción pesie a ser un hospital. La execución de determinaes infracadarmes nun deben permitise nes inmediaciones de los calces de los ríos, amás dalgunes necesiten d’un mantenimientu mínimu que nun se taba llevando a cabo pa evitar qu’asocedan esti tipu de catástrofes nel nuesu país.

En cuanto a los daños y perdes, Andecha Astur quier recalcar qu’aún queden por cuantificar les consecuencies que l’aguada va tener pa col sector ganaderu y agrariu. Tovía nun sabemos comu se van a compensar les perdes sufríes tanto nestos seutores comu nel seutor hosteleru tamién mui afeutáu, sobre tou nes zones costeres. Tampoco nada se sabe de cómu afeutaron les graves inundaciones al padremuñu asturianu: comu tán horros y paneres, nin a cadarmes más arreyaes al agua comu molinos o llavaderos, entre otros; nin si va a existir una llinia d’aida específica pa la so reparación.

Poro, dende Andecha Astur encamentamos al gobiernu asturianu a qu’asuma les sos responsabilidaes, qu’asuma que la so nefasta xestión del país trae graves consecuencies pal pueblu asturianu. Nun ye’l momentu de mendiga-y al estáu español aida y sovenciones, ye’l momentu de mirar por Asturies y polos asturianos/es, de tener la nuesa propia previsión de fondos pa poder afrontar esti tipu de situaciones, d’actuar según les nueses necesidaes.

Castellano

Andecha Astur ante las inundaciones sufridas en Asturies

Hace unos días pudimos ver como muchas zonas asturianas se inundaban a consecuencia de la cantidad de agua caída, la más grande en mucho tiempo, aunque desde Andecha Astur entendemos que la mala gestión del gobierno asturiano tuvo gran importancia en lo que sucedió. En un primer momento el Gobierno del Principado decide activar un Plan de Inundaciones a la vista del estado de las cuencas hidrográficas y ante las predicciones meteorológicas, en un nivel que supone que las incidencias se controlan con los medios y recursos de las áreas afectadas. Tan sólo un día después viendo su incapacidad para gestionar todos los efectivos necesarios, decide activar un nivel en el que para atender las incidencias registradas es necesario solicitar la colaboración de medios externos a Asturies.

Desde la organización política Andecha Astur queremos destacar la falta de información que en todo momento sufrió el pueblo asturiano. Los desembalses que iban a realizarse bajo la gestión de la Confederación Hidrográfica del Cantábrico eran desconocidos por la población y en la mayoría de los casos agravaron la situación y los daños ocasionados. Todavía desde CHC no publicaron ningún informe del estudio hecho para realizar los desembalses, tan sólo mostraron los niveles alcanzados por los diferentes ríos asturianos. Tampoco Andecha Astur es a entender como el gobierno asturiano pudo pedirle a los/as asturianos/as, a través de emergencias de Asturies, que tomasen medidas de autoprotección que no eran más que la consecuencia de sus deberes sin hacer, de la toma de malas decisiones, otro fracaso en sus responsabilidades, una muestra más de su ineficacia y de su falta de previsión.

También aprovechamos para denunciar como las infraestructuras asturianas en la mayoría de los casos están o bien mal planificadas o bien mal diseñadas a consecuencia de la dependencia que sufrimos del Estado Español. Un ejemplo claro de esto sería el hospital de Les Arriondes ubicado en una zona con un alto riesgo de inundación algo que no evitó su construcción a pesar de ser un hospital. La ejecución de determinadas infraestructuras no deben permitirse en las inmediaciones de los cauces de los ríos, además algunas necesitan de un mantenimiento mínimo que no se estaba llevando a cabo para evitar que sucediesen esti tipo de catástrofes en nuestro país.

En cuanto a los daños y pérdidas, Andecha Astur quiere recalcar que aún quedan por cuantificar las consecuencias que las inundaciones van a tener en el sector ganadero y agrario. Todavía no sabemos como se va a compensar las pérdidas sufridas tanto en estos sectores como en el sector hostelero también muy afectado, sobre todo en las zonas costeras. Tampoco nada se sabe de cómo afectaron las graves inundaciones al patrimonio asturiano: como están los horrios y paneras, ni a las estructuras más cercanas al agua como molinos o lavaderos, entre otros; ni si va a existir una línea de ayuda específica para su reparación.

Por todo ello, desde Andecha Astur le pedimos al gobierno asturiano que asuma sus responsabilidades, que asuma que su nefasta gestión del país trae graves consecuencias para el pueblo asturiano. No es el momento de mendigar al estado español ayuda y subvenciones, es el momento de mirar por Asturies y por los asturianos/as, de tener nuestra propia previsión de fondos para poder afrontar este tipo de situaciones, de actuar según nuestras necesidades.

Andecha Astur

Video, riada en la noche del 9 de junio en Candás, uno de los ejemplos vividos en Asturias


Artículos relacionados

UNA solicita que se consideren las declaraciones del presidente de la Confederación Hidrográfica y se tomen medidas para evitar nuevas inundaciones
Unidá Nacionalista Asturiana considera interesante, como punto de partida, las declaraciones del presidente de la Confederación Hidrográfica en las que pedía que los concejos revisaran sus PGOU para evitar urbanizar las zonas que se inundaron la semana pasada. “el 70% de las edificaciones inundadas fueron de construcción posterior a 1970”. Este dato demuestra que los ayuntamientos no están siendo suficientemente responsables

Los Verdes piden no construir en zonas inundables y adaptarse a las previsiones del Cambio Climático
La Coordinadora Verde, en la que participan Los Verdes de Asturias, planteará al Estado este criterio, para eliminar las construcciones y obras nefastas que ocupan los cauces. Recuerdan la necesidad de devolver el espacio robado a los ríos

Videos ciudadanos el Sella desbordado y Asturias solicita ayuda por las inundaciones
Las inundaciones ya son generalizadas, el desbordamiento en tramos de los ríos Nalón, Piloña, Sella y Deva y las fuertes lluvias en el centro y el oriente de Asturias han llevado al Gobierno del Principado al nivel 2 del Plan de Inundaciones, que conlleva la petición de ayuda y de medios de fuera de la comunidad autónoma. En Asturias más de un centenar de personas ya han tenido que ser rescatadas

Video sobre las inundaciones en la aldea de El Regueral en el concejo de Carreño
El Regueral, como su nombre indica, es atravesado por un reguero apenas un hilo de agua; pero las fuertes lluvias lo han transformado en un ancho río que se ha llevado por delante varios muros y anegado fincas.

EnVerde.NET y Asturias Verde Contacto: Apartado 22 CP:33430/Candás. Asturias. redaccion@asturiasverde.com
Obra bajo una licencia de Creative Commons. Más datos en el vínculo de la licencia. Política de privacidad